MILAN BALAHURA

35 let, 

analytik železniční dopravy a občanský aktivista, zabývá se dopravou a územním rozvojem se zaměřením na pražská sídliště

Kvalitní dopravní infrastruktura by měla lidem pomáhat, ta pražská jim však spíš škodí. Řidiči bojují s nedostatkem parkovacích míst, cyklisti s nebezpečně navrženými cyklopruhy a chodci s elektrokoloběžkami na chodnících. Chci proto zavést taková opatření, která dopravní situaci v Praze zpřehlední a usnadní jejím obyvatelům život.

Udělám taky vše pro to, aby pražská sídliště přestala být na okraji zájmu vedení našeho hlavního města. Sám jsem strávil léta na Proseku a když ho dnes procházím, mrzí mě, jak zanedbaná je většina vnitrobloků, hřišť a plácků. Po mnoha letech konzervace si sídliště zaslouží důkladnou revitalizaci – prostříhat neudržovanou zeleň, zasadit nové stromy a vybudovat veřejná prostranství, která by odpovídala potřebám místních obyvatel.

Možná dřív dětem stačilo na hraní zrezivělé klepadlo, ale jak vidím i u svých dvou dcer, tahle doba je dávno pryč. Pokud tedy nechceme, aby děti trávily volný čas u tabletů místo na čerstvém vzduchu, je potřeba zajistit pro ně hřiště a sportoviště, kam budou chodit rády.” 

Milan Balahura